شرکـــــت اطلــس سـنگ پارسیـــــان

پی‌جویی و اکتشاف مواد معدنی

محدوده­‌ی اکتشافی مس نیشابور

کانی­‌سازی مس رسوبی نیشابور در مرداد ماه 1400 توسط تیم اکتشاف شرکت اطلس سنگ پارسیان کشف شد. این کانی‌­سازی که ارتباطی با واحدهای آتشفشانی الیگوسن-پلیوسن واقع در منطقه ندارد، درون مارن­‌های فشرده شده‌­ی میوسن و در ارتباط با مارن‌های رسی قرمز رنگ، ژیپس، نمک و کنگلومرا رخ داده است. کانی­‌سازی رویت شده از تیپ مس رسوبی نوع Redbed (Sediment-hosted Redbed-type copper mineralization) است، منشأ عمقی دارد و به در قالب کانی­‌های مالاکیت و کالکوسیت تشکیل شده است.

محدوده‌ی اکتشافی آلاباستر لار
سنگ ساختمانی آلاباستر لار واقع در استان فارس در سال 1400 توسط تیم اکتشاف شرکت اطلس سنگ پارسیان کشف شد. این سنگ ساختمانی که به رخام گچی هم معروف است در نهشته‌های ائوسن سازند گچساران ( در دو عضو چهل و چمپه) به صورت تناوبی از میان لایه‌های دولومیت، مارن و آهک دولومیتی با امتداد شمال‌غرب-جنوب‌شرق و شیب 40-45 درجه تشکیل شده است. ضخامت آلاباستر بین 1 تا 2 متر متغیر است.

محدوده‌ی اکتشافی سنگ چینی جندق

محدوده­‌ی چینی کشف شده در استان اصفهان و حوالی شهر جندق از توابع خور و بیابانک واقع شده است. ماده معدنی یک نوع سنگ آهک دگرگون شده به رنگ سفید تا کرم روشن همراه با رگچه­‌های قهوه‌­ای و درز و شکاف کم بوده و از استحکام و مقاومت مناسبی برخوردار است. بافت ظاهری سنگ تقریباً فشرده است و تحت تاثیر فشار و حرارت بالای دگرگونی تشکیل شده است. چینی مذکور دارای وزن مخصوص 2.7، تخلخل کمتر از یک درصد و مقاومت تقریبی 900 است.

محدوده‌ی اکتشافی لایمستون خور و بیابانک

واقع در استان اصفهان (شهرستان خور و بیابانک) توسط تیم اکتشاف شرکت اطلس سنگ پارسیان در سال 1401 اکتشاف شد. مشخصات فیزیکی لایمستون مذکور شامل وزن مخصوص 59/2، میزان جذب آب 83/2، مقاومت فشاری 350 کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع و سختی 3.5، میزان رطوبت 2/0 درصد و مقاومت در برابر سایش 5/76 درصد می­‌باشد.